Allama Iqbal






















-----------------------------------------------------------


شاعر علامہ محمد اقبال
نشاں يہي ہے زمانے ميں زندہ قوموں کا
نشاں يہي ہے زمانے ميں زندہ قوموں کا 
کہ صبح و شام بدلتي ہيں ان کي تقديريں 
کمال صدق و مروت ہے زندگي ان کي 
معاف کرتي ہے فطرت بھي ان کي تقصيريں 
قلندرانہ ادائيں، سکندرانہ جلال 
يہ امتيں ہيں جہاں ميں برہنہ شمشيريں 
خودي سے مرد خود آگاہ کا جمال و جلال 
کہ يہ کتاب ہے، باقي تمام تفسيريں 
شکوہ عيد کا منکر نہيں ہوں ميں، ليکن 
قبول حق ہيں فقط مرد حر کي تکبيريں 
حکيم ميري نواؤں کا راز کيا جانے 
ورائے عقل ہيں اہل جنوں کي تدبيريں

_________________
رندوں کو بھي معلوم ہيں صوفي کے کمالات
رندوں کو بھي معلوم ہيں صوفي کے کمالات 
ہر چند کہ مشہور نہيں ان کے کرامات 
خود گيري و خودداري و گلبانگ 'انا الحق' 
آزاد ہو سالک تو ہيں يہ اس کے مقامات 
محکوم ہو سالک تو يہي اس کا 'ہمہ اوست' 
خود مردہ و خود مرقد و خود مرگ مفاجات!


شاعر علامہ محمد اقبال
رباعیات
فراغت دے اسے کار جہاں سے 
کہ چھوٹے ہر نفس کے امتحاں سے 
ہوا پيري سے شيطاں کہنہ انديش 
گناہ تازہ تر لائے کہاں سے 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
دگرگوں عالم شام و سحر کر 
جہان خشک و تر زير و زبر کر 
رہے تيري خدائي داغ سے پاک 
مرے بے ذوق سجدوں سے حذر کر 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
غريبي ميں ہوں محسود اميري 
کہ غيرت مند ہے ميري فقيري 
حذر اس فقر و درويشي سے، جس نے 
مسلماں کو سکھا دي سر بزيري 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
خرد کي تنگ داماني سے فرياد 
تجلي کي فراواني سے فرياد 
گوارا ہے اسے نظارئہ غير 
نگہ کي نا مسلماني سے فرياد 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
کہا اقبال نے شيخ حرم سے 
تہ محراب مسجد سو گيا کون 
ندا مسجد کي ديواروں سے آئي 
فرنگي بت کدے ميں کھو گيا کون؟ 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
ترے دريا ميں طوفاں کيوں نہيں ہے 
خودي تيري مسلماں کيوں نہيں ہے 
عبث ہے شکوۂ تقدير يزداں 
تو خود تقدير يزداں کيوں نہيں ہے؟ 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
کبھي دريا سے مثل موج ابھر کر 
کبھي دريا کے سينے ميں اتر کر 
کبھي دريا کے ساحل سے گزر کر 
مقام اپني خودي کا فاش تر کر 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
نہ کر ذکر فراق و آشنائي 
کہ اصل زندگي ہے خود نمائي 
نہ دريا کا زياں ہے، نے گہر کا 
دل دريا سے گوہر کي جدائي 
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 
خرد ديکھے اگر دل کي نگہ سے 
جہاں روشن ہے نور 'لا الہ' سے 
فقط اک گردش شام و سحر ہے 
اگر ديکھيں فروغ مہر و مہ سے

-----------------

آواز غيب
آتي ہے دم صبح صدا عرش بريں سے 
کھويا گيا کس طرح ترا جوہر ادراک! 
کس طرح ہوا کند ترا نشتر تحقيق 
ہوتے نہيں کيوں تجھ سے ستاروں کے جگر چاک 
تو ظاہر و باطن کي خلافت کا سزاوار 
کيا شعلہ بھي ہوتا ہے غلام خس و خاشاک 
مہر و مہ و انجم نہيں محکوم ترے کيوں 
کيوں تري نگاہوں سے لرزتے نہيں افلاک 
اب تک ہے رواں گرچہ لہو تيري رگوں ميں 
نے گرمي افکار، نہ انديشہ بے باک 
روشن تو وہ ہوتي ہے، جہاں بيں نہيں ہوتي 
جس آنکھ کے پردوں ميں نہيں ہے نگہ پاک 
باقي نہ رہي تيري وہ آئينہ ضميري 
اے کشتۂ سلطاني و ملائي و پيري
-------------------


وہ مستِ ناز جو گلشن میں آ نکلتی ہے
وہ مستِ ناز جو گلشن میں آ نکلتی ہے

کلی کلی کی زباں سے دعا نکلتی ہے

الٰہی پھولوں میں وہ انتخاب مجھ کو کرے

کلی سے رشک گل آفتاب مجھ کو کرے

تجھے وہ شاخ سے توڑیں زہے نصیب ترے

تڑپتے رہ گئے گلزار میں رقیب ترے

اٹھا کے صدمۂ فرقت وصال تک پہنچا

تری حیات کا جوہر کمال تک پہنچا

--------------------
خواجگی

دور حاضر ہے حقیقت میں وہی عہد قدیم

اہل سجادہ ہیں یا اہل سیاست ہیں امام

اس میں پیری کی کرامت ہے نہ میری کا ہے زور

سیکڑوں صدیوں سے خوگر ہیں غلامی کے عوام

خواجگی میں کوئی مشکل نہیں رہتی باقی

پختہ ہو جاتے ہیں جب خوئے غلامی میں غلام


__________________________
ترے عشق کی انتہا چاہتا ہوں
ترے عشق کی انتہا چاہتا ہوں

میری سادگی دیکھ کیا چاہتا ہوں

ستم ہو کہ ہو وعدۂ بے حجابی

کوئی بات صبر آزما چاہتا ہوں

یہ جنت مبارک رہے زاہدوں کو

کہ میں آپ کا سامنا چاہتا ہوں

کوئی دم کا مہماں ہوں اے اہلِ محفل

چراغِ سحر ہوں بجھا چاہتا ہوں

بھری بزم میں راز کی بات کہہ دی

بڑا بے ادب ہوں سزا چاہتا ہوں



شاعر علامہ محمد اقبال
نکل کر خانقاہوں سے ادا کر رسمِ شبیری
نکل کر خانقاہوں سے ادا کر رسمِ شبیری

کہ فقرِ خانقاہی ہے فقط اندوہ و دلگیری

ترے دین و ادب سے آ رہی ہے بوئے رُہبانی

یہی ہے مرنے والی امتوں کا عالمِ پیری




شاعر علامہ محمد اقبال
نہ آتے ہمیں اس میں تکرار کیا تھی
نہ آتے ہمیں اس میں تکرار کیا تھی 
مگر وعدہ کرتے ہوئے عار کیا تھی 
تمھارے پیامی نے سب راز کھولا 
خطا اس میں بندے کی سرکار کیا تھی 
بھری بزم میں اپنے عاشق کو تاڑا 
تری آنکھ مستی میں ہشیار کیا تھی! 
تامّل تو تھا ان کو آنے میں قاصد 
مگر یہ بتا طرز انکار کیا تھی 
کھنچے خود بخود جانبِ طور موسٰی 
کشش تیری اے شوق دیدار کیا تھی! 
کہیں ذکر رہتا ہے اقبال تیرا 
فسوں تھا کوئی ، تیری گفتار کیا تھی




شاعر علامہ محمد اقبال
کیا کہوں اپنے چمن سے میں جدا کیونکر ہوا
کیا کہوں اپنے چمن سے میں جدا کیونکر ہوا 
اور اسیرِ حلقۂ دام ہوا کیونکر ہوا 
جائے حیرت ہے برا سارے زمانے کا ہوں میں 
مجھ کو یہ خلعت شرافت کا عطا کیونکر ہوا 
کچھ دکھانے دیکھنے کا تھا تقاضا طور پر 
کیا خبر ہے تجھ کو اے دل فیصلا کیونکر ہوا 
ہے طلب بے مدّعا ہونے کی بھی اک مدّعا 
مرغِ دل دامِ تمنّا سے رِہا کیونکر ہوا 
دیکھنے والے یہاں بھی دیکھ لیتے ہیں تجھے 
پھر یہ وعدہ حشر کا صبر آزما کیونکر ہوا 
حسنِ کامل ہی نہ ہو اس بے حجابی کا سبب 
وہ جو تھا پردوں میں پنہاں، خود نما کیونکر ہوا 
موت کا نسخہ ابھی باقی ہے اے دردِ فراق! 
چارہ گر دیوانہ ہے، میں لا دوا کیونکر ہوا 
تو نے دیکھا ہے کبھی اے دیدۂ عبرت کہ گل 
ہو کے پیدا خاک سے رنگیں قبا کیونکر ہوا 
پرسشِ اعمال سے مقصد تھا رسوائی مری 
ورنہ ظاہر تھا سبھی کچھ، کیا ہوا، کیونکر ہوا 
میرے مٹنے کا تماشا دیکھنے کی چیز تھی 
کیا بتاؤں ان کا میرا سامنا کیونکر ہوا




شاعر علامہ محمد اقبال
ظاہر کی آنکھ سے نہ تماشا کرے کوئی
ظاہر کی آنکھ سے نہ تماشا کرے کوئی 
ہو دیکھنا تو دیدۂ دل وا کرے کوئی 
منصور کو ہوا لب گویا پیام موت 
اب کیا کسی کے عشق کا دعویٰ کرے کوئی 
ہو دید کا جو شوق تو آنکھوں کو بند کر 
ہے دیکھنا یہی کہ نہ دیکھا کرے کوئی 
میں انتہائے عشق ہوں، تو انتہائے حسن 
دیکھے مجھے کہ تجھ کو تماشا کرے کوئی 
عذر آفرین جرم محبت ہے حسن دوست 
محشر میں عذرِ تازہ نہ پیدا کرے کوئی 
چھپتی نہیں ہے یہ نگہ شوق ہم نشیں! 
پھر اور کس طرح انھیں دیکھا کر ے کوئی 
اڑ بیٹھے کیا سمجھ کے بھلا طور پر کلیم 
طاقت ہو دید کی تو تقاضا کرے کوئی 
نظارے کو یہ جنبش مژگاں بھی بار ہے 
نرگس کی آنکھ سے تجھے دیکھا کرے کوئی 
کھل جائیں ، کیا مزے ہیں تمنائے شوق میں 
دو چار دن جو میری تمنا کرے کوئی


شاعر علامہ محمد اقبال

غلاموں کے لیے
حکمت مشرق و مغرب نے سکھايا ہے مجھے 
ايک نکتہ کہ غلاموں کے ليے ہے اکسير 
دين ہو ، فلسفہ ہو ، فقر ہو ، سلطاني ہو 
ہوتے ہيں پختہ عقائد کي بنا پر تعمير 
حرف اس قوم کا بے سوز ، عمل زار و زبوں 
ہو گيا پختہ عقائد سے تہي جس کا ضمير


شاعر علامہ محمد اقبال

جہاد
فتوي ہے شيخ کا يہ زمانہ قلم کا ہے 
دنيا ميں اب رہي نہيں تلوار کارگر 
ليکن جناب شيخ کو معلوم کيا نہيں؟ 
مسجد ميں اب يہ وعظ ہے بے سود و بے اثر 
تيغ و تفنگ دست مسلماں ميں ہے کہاں 
ہو بھي، تو دل ہيں موت کي لذت سے بے خبر 
کافر کي موت سے بھي لرزتا ہو جس کا دل 
کہتا ہے کون اسے کہ مسلماں کي موت مر 
تعليم اس کو چاہيے ترک جہاد کي 
دنيا کو جس کے پنجہ خونيں سے ہو خطر 
باطل کي فال و فر کي حفاظت کے واسطے 
يورپ زرہ ميں ڈوب گيا دوش تا کمر 
ہم پوچھتے ہيں شيخ کليسا نواز سے 
مشرق ميں جنگ شر ہے تو مغرب ميں بھي ہے شر 
حق سے اگر غرض ہے تو زيبا ہے کيا يہ بات 
اسلام کا محاسبہ، يورپ سے درگزر!


شاعر علامہ محمد اقبال
موت ہے اک سخت تر جس کا غلامي ہے نام
موت ہے اک سخت تر جس کا غلامي ہے نام 
مکر و فن خواجگي کاش سمجھتا غلام! 
شرع ملوکانہ ميں جدت احکام ديکھ 
صور کا غوغا حلال، حشر کي لذت حرام! 
اے کہ غلامي سے ہے روح تري مضمحل 
سينۂ بے سوز ميں ڈھونڈ خودي کا مقام

-----------------------
ضمير مغرب ہے تاجرانہ، ضمير مشرق ہے راہبانہ
ضمير مغرب ہے تاجرانہ، ضمير مشرق ہے راہبانہ 
وہاں دگرگوں ہے لحظہ لحظہ، يہاں بدلتا نہيں زمانہ 
کنار دريا خضر نے مجھ سے کہا بہ انداز محرمانہ 
سکندري ہو، قلندري ہو، يہ سب طريقے ہيں ساحرانہ 
حريف اپنا سمجھ رہے ہيں مجھے خدايان خانقاہي 
انھيں يہ ڈر ہے کہ ميرے نالوں سے شق نہ ہو سنگ آستانہ 
غلام قوموں کے علم و عرفاں کي ہے يہي رمز آشکارا 
زميں اگر تنگ ہے تو کيا ہے، فضائے گردوں ہے بے کرانہ 
خبر نہيں کيا ہے نام اس کا، خدا فريبي کہ خود فريبي 
عمل سے فارغ ہوا مسلماں بنا کے تقدير کا بہانہ 
مري اسيري پہ شاخ گل نے يہ کہہ کے صياد کو رلايا 
کہ ايسے پرسوز نغمہ خواں کا گراں نہ تھا مجھ پہ آشيانہ



No comments:

Post a Comment